shutterstock_544253254.jpg

Verenigingen

Sport Vlaanderen zet de deur open voor verenigingen

Alle competities kunnen hervatten in heel Vlaanderen

13/08/2020

Persmededeling van Ben Weyts, Vlaams minister van Sport

Nu ook in de provincie Antwerpen sportactiviteiten kunnen doorgaan volgens de protocollen opgesteld door de Vlaamse sportpartners, kan er opnieuw in heel Vlaanderen gesport worden op hetzelfde niveau. Alle competities kunnen desgewenst hervatten. De Veiligheidsraad heeft toestemming gegeven om tot maximaal 100 (indoor) of 200 (outdoor) toeschouwers toe te laten, maar de Vlaamse sportpartners adviseren om de wedstrijden te laten doorgaan zonder publiek - als dat praktisch en financieel mogelijk is. Net om de sportactiviteiten zelf te vrijwaren.

Zowat in heel Europa zijn of worden de sportcompetities gestart. Zelfs in donkerrode gebieden zoals het Catalaanse Barcelona of het Engelse Leicester wordt er opnieuw op alle niveaus gesport.

Er kan nu ook opnieuw in heel Vlaanderen op hetzelfde niveau gesport worden, nu ook in de provincie Antwerpen opnieuw sportactiviteiten kunnen doorgaan volgens de protocollen die opgesteld zijn door de Vlaamse sportpartners. Alle competities kunnen desgewenst hervatten. Lokale besturen en de sportfederaties zelf zijn natuurlijk nog altijd gemachtigd om indien nodig strengere maatregelen uit te vaardigen.

De Veiligheidsraad heeft toestemming gegeven om tot maximaal 100 (indoor) of 200 (outdoor) toeschouwers toe te laten, maar de Vlaamse sportpartners adviseren om – als dit haalbaar is - de wedstrijden te laten doorgaan zonder publiek. Net om de sportactiviteiten zelf te vrijwaren.

De sportsector waakt over de veiligheid van sporters en eventuele toeschouwers met gedetailleerde protocollen, repetitief testen en kordaat optreden waar nodig.

Michaël Devoldere, woordvoerder Ben Weyts, 0484 14 08 19

Sport Vlaanderen is actief op social media