VTS-kwalificatie is niet vereist: Actief in jouw sport? Als begeleider in je sportclub, sporter, student LO, Aspirant-Initiator, Initiator, Instructeur B, Trainer B, Trainer A... Iedere sportbegeleider is welkom!
 
Trainers, coaches en ouders van een vereniging hebben een voorbeeldfunctie voor jeugdspelers. Het blijkt in de praktijk niet altijd makkelijk te zijn om deze voorbeeldfunctie op een goede manier gestalte te geven.
 
In een workshop vol praktijkvoorbeelden, opdrachten en handige tips leren sportbegeleiders de basis van een goede omgang met kinderen en hun ouders. Begeleiders leren de basis van het opvoeden, zodat kinderen beter luisteren en begeleiders in staat zijn om de orde in de groep beter te behouden zodat het op en om het sportveld voor iedereen leuk en sportief blijft.
 
 
Onderwerpen:
Positief benaderen van kinderen; elkaar versterken, helpen en ondersteunen
Regels en grenzen stellen
Omgaan met emoties van kinderen
Omgaan met verschillende karakters en kwaliteiten binnen een team
Hoe houd je het leuk voor een kind?
 
 
Pascale Bruynseels is fiere mama van 2 dochters, plusmama van nog eens 2 meiden en partner van Tom. Samen hebben ze dus wat ze tegenwoordig een 'nieuw samengesteld gezin' noemen.
 
Ze werkte van 1998 tot 2001 in een school voor Buitengewoon Onderwijs waar ze o.a. ook aan de slag ging in de autiwerking. In 2000 startte ze als GON-begeleidster en groeide haar interesse in de wereld van mensen met ASS steeds verder.
Ondertussen evolueerde ze mee naar het nieuwe ondersteuningsmodel en coacht ze ook leerkrachten en leerkrachtenteams.
 
Heel wat opleidingen, boeken en ervaringen later mocht ze in 2012 aan de slag als auticoach bij de groepspraktijk Mozaïek te Berchem naast haar job als GON begeleidster.
Hier groeide ook haar interesse in en ervaringen met gezinnen met kinderen met ADHD of gedragsproblemen.
 
Tijdens de verschillende opleidingen die ze volgde maakte ze kennis met 'Oplossingsgericht werken', 'Kids' Skills' en 'Parents Skills'.
Deze zaken vormen de basis van haar huidige werking.
 
Haar interesse in ploegsport is er al van zeer jonge leeftijd, het was dan ook evident dat ze ooit zelf trainer/coach zou worden.
Nu, vele jaren later, zet ze opnieuw stappen in deze wereld maar nu als mentor voor jonge trainers. 

Docent: Bruynseels Pascale

 
Ik ben een fiere mama van 2 dochters, plusmama van nog eens 2 meiden en partner van Tom. Samen hebben we dus wat ze tegenwoordig een 'nieuw samengesteld gezin' noemen. Ik werkte van 1998 tot 2001 in een school voor Buitengewoon Onderwijs waar ik o.a. ook aan de slag ging in de autiwerking. In 2000 startte ik ook als GON-begeleidster en groeide mijn interesse in de wereld van mensen met ASS (Autisme Spectrum Syndroom) steeds verder. Ondertussen evolueerde ik mee naar het nieuwe ondersteuningsmodel en coach ik ook leerkrachten en leerkrachtenteams. Heel wat opleidingen, boeken en ervaringen later mocht ik in 2012 aan de slag als auticoach bij de groepspraktijk Mozaïek te Berchem naast mijn job als GON begeleidster. Hier groeide ook mijn interesse in en ervaringen met gezinnen met kinderen met ADHD of gedragsproblemen. Tijdens de verschillende opleidingen die ik volgde maakte ik kennis met 'Oplossingsgericht werken', 'Kids' Skills' en 'Parents Skills'. Deze zaken vormen de basis van mijn huidige werking. Mijn interesse in ploegsport is er al van zeer jonge leeftijd, het was dan ook evident dat ik ooit zelf trainer/coach zou worden. Nu, vele jaren later, zet ik opnieuw stappen in deze wereld maar nu als mentor voor jonge trainers.

Wanneer

woensdag 03 april 2019
19:00 - 22:00

Inschrijving gesloten

Locatie

C.C. 't Parkske
Edegemsestraat 26
2640 Mortsel

Doelgroep

Trainers

Prijs

25.00 EUR

Max aantal inschrijvingen: 24

Uiterste inschrijfdatum: 31/03/2019

Contact

  De Wilde Katleen

  +32 2 209 47 13

  katleen.dewilde@sport.vlaanderen